CX500 – upgrade, upgrade a ešte raz upgrade.

023_01_cx500-upgradeKeďže môj prostredný heliprírastok sa nesprával celkom k mojej spokojnosti, bolo jasné, že veci takto zostať nemôžu…

Prvé som si v X.2015 „vzal na paškál“ servá. Pôvodne použité Goteck HC2421T HV mali veľmi hrubý chod a ani vrtuľka nestíhala. Po krátkom zháňaní info na RCmanii som na cykliku kúpil z HK RotorStar RS-1253MG Digital Helicopter Cyclic Servo 29g / 4.8kg / 0.09sec. Cena 20.40$ za servo bola prijateľná, škoda že ich už na HK nemajú. Doteraz dobre slúžia.  Na ocas išlo DS525M Digital Servo HSD52501.

Druhé, čo vo mne stále hlodalo bolo natiahnutie ocasu. Aj s dlhšími listami: dakedy by som povedal, že to lietalo jak „kabela šrotu“ 🙂  Ťažká heli s krátkym ocasom…

Keďže pre remeň som veci na predĺženie ocasu nikde nenašiel – a potom už ani moc nehľadal; tá potvorská statika pri remeni sa mi nepáčila – bolo jasné, že treba nový ocas s kardanom. Teda – stačila by len predná a zadná mechanika, keďže samotnú predĺženú ocasnú trubku treba kúpiť zvlášť, ale komplet ocas vyjde lacnejšie. Takže pomohol Ebay, a ocas bol doma.

A teraz ešte len začala sranda: na rozdiel od 450ky sa asi ocasy na 500kach moc nepredlžujú, lebo dielov na to je poskromne až zanedbateľne. Jeden z mála bol Elyshop. Tak som kúpil predĺženú trubku, tiahlo k vrtuľke a kardan. Ehmm, teda myslel som, že som to kúpil. Komunikácia s obchodom mala niekoľko pokračovaní: najprv som pochopil, že treba doplatiť za dopravu ( to, čo bolo označené dafaultne bolo osobné vydvihnutie na predajni 🙂 ). Potom som pochopil z Talianskej angličtiny, že kardan už nemajú. Potom mi napísali Talianskou angličtinou, že vlastne všetko majú a už to poslali. A keď mi prišiel balík, tak som pochopil že kardan nemali. Poučenie: už nikdy Taliansky obchod, zlatí Číňania 🙂

Takže som mal predĺženú trubku, ale bez kardanu. Ergo kardan bolo treba vyrobiť z pôvodného ocasu. Vonkajší priemer kardanu bol 6mm, vnútorný neviem, podľa tohto som usúdil, že bude 5mm.
Boli dve možnosti:
1, prerežem kardan a použijem uhlíkovú trubku 7x6mm, ktorú zalepím zvonku. Nebude to ktovieako vyzerať, ale funkčné to bude.
2, použijem len konce kardanu a namiesto hliníkovej/ duralovej trubku použijem uhlíkovú trubku 5x6mm. Toto by som radšej, lenže som nevel, ako dať dole tú pôvodnú trubku bez poškodenia koncov kardanu. Nahriať teplovzdušnou pištoľou, prípadne nad plynom?

Rozhodol som sa pre druhú variantu a … pochopil som, že som barbar: tie hliníkové ( duralové? ) konce kardanu boli poistené takými kolíčkami, ktoré som pri použití hrubej sily „urval“. Keďže len tak tie konce kardanu zalepiť do uhlíkovej trubky nebudilo moju dôveru, vyrobil som si z plnej 5mm uhlíkovej tyčky pomocné kolíčky, ktoré som sfrézoval tak, aby zapadli do „urvanej“ diery na konci kardanu a aspoň trochu plnili úlohu pôvodných poistných kolikov. Vyzeralo to takto:

023_10_cx500-upgrade 023_11_cx500-upgradeVznikol ďalší problém: ako to zalepiť do trubky tak, aby som zachoval súososť a milý kardan aby nehádzal? Nuž, namotal som na trubku trochu papiera…

023_12_cx500-upgrade… potom som do trubky zasunul pomocný kolíček a za ním koniec kardanu a ten namotaný papier som vysunul z trubky tak, aby držal ten zalepený koniec. Po vytvrdnutí Epoxy a trochu práce so šmirgľom ( aby nový kardan išiel ľahko zasunúť do ložiska v ocasnej trubke )…

023_14_cx500-upgrade…a vyzeralo to takto:

023_13_cx500-upgradeHip – hip – hurá, mám predĺžený ocas.

Takže po tretie to, čo som pôvodne nechcel: dlhšie hlavné listy. Na HK mávali – aj keď boli stále backorded – 470mm RJX listy. Lenže neboli. Hľadaním po nete som našiel ZEAL Carbon Fiber Main Blades 480mm. Pekné žlté – neodolal som. Takže trochu váženia: pôvodné TIGy vážili…

023_21_cx500-upgradeNové ZEAL vážili…

023_22_cx500-upgradeNo a porovnanie dĺžky:

023_23_cx500-upgradePo štvrté – nastavil som si governor.

Po piate – keďže jedna pohonná baterka mi medzičasom odišla, riešil so otázku: aké baterky? Keďže mám momentálne dve voľné baterky ZIPPY Compact 2200mAh 3S 25C a dve ZIPPY Compact 2200mAh 3s 60c, spravil som si dve redukcie: jednu pre paralelné zapojenie bateriek pre nabíjanie ( vľavo ) a jednu pre sériové zapojenie pre lietanie (vpravo) .

023_41_cx500-upgradeTakže s baterkou pripravenou na lietanie to vyzerá takto:

023_42_cx500-upgradeNabíjam paralelne ( aj balancovacie konektory strkám do nabíjačky paralelne ). A tak mám dve „nové“ baterky. Doba lietania s pôvodnou ZIPPY Compact 2700mAh 6S 35C 6S/2700mAh – 8min/ dobíjanie 1900mAh, s novými ZIPPY Compact 2200mAh 3S 25C 6S/2200mAh – 6min/ dobíjanie 1500mAh…

Po šieste – a to je budúcnosť – chcem vymeniť ovládanie ocasnej vrtuľky a tiahlo k nej. Má totiž príšernú vôľu. Takže na ceste je Devil 500 Silver Tail Control Arm, ako aj koncovky na tiahlo k vrtuľke. Síce zo 450ky, ale nádejám sa, že to pôjde. Dúfajme. No a držiak bude treba vytlačiť na 3D tlačiarni…

Po prvých piatich bodoch  vyzerá CX500 takto:

023_31_cx500-upgrade 023_32_cx500-upgrade 023_33_cx500-upgradeLetu zdar!

Tento obsah bol zaradený v Nezaradené, Technika a označkovaný ako , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

2 reakcie na CX500 – upgrade, upgrade a ešte raz upgrade.

  1. Petr povedal:

    Zbav se te DFC hlavy, udelas pro svou heli nejvice 🙂 Od te doby, co mam na Align 500ESP klasickou FBL hlavu si jenom chrochtam. Tahle DFC se mi rozprskla ve vzduchu po tom, co se vule zvetsily nad unosnou mez

Pridaj komentár